Πόρος Δημήτρης Συξέρης : Ορισμένες Αλήθειες για τους "Υπερπατριώτες" του Πόρου

Δημήτρης Συξέρης : Ορισμένες Αλήθειες για τους "Υπερπατριώτες" του Πόρου

Posted by porosplus.gr on 2019-04-02 19:03:11


Δημήτρης Συξέρης

Δημήτρης Συξέρης :
Ορισμένες αλήθειες για τους «Υπερπατριώτες» Του Πόρου

Άφησα λίγες ημέρες να περάσουν από ένα γεγονός που δίχασε το νησί, ώστε να επανέλθει η ηρεμία, αλλά οφείλω να δώσω ορισμένες απαντήσεις για όσα έγιναν την προηγούμενη Δευτέρα 25η Μαρτίου και κυρίως όσα γράφτηκαν. Για ένα θέμα που απασχόλησε δεκάδες συμπολίτες μας, ο κος Δημητριάδης, στοχοποίησε και «έριξε το ανάθεμα» σε 3 ανθρώπους, κατηγορώντας τους περίπου σαν Φασίστες και Εθνικιστές που «φτύνουν» και καθυβρίζουν παιδιά και μουσικούς.

Για μια ατυχή και σαφέστατα απαράδεκτη λέξη («ντροπή») που πρόφερε σε προφανή παρόρμηση της στιγμής και για την οποία ζήτησε δημοσίως συγγνώμη ο δημοτικός σύμβουλος Βαγγέλης Ζεντέλης, ο απερχόμενος Δήμαρχος σχεδόν τον ανακήρυξε «persona non grata» στο νησί. Έφτασε μάλιστα στο σημείο να επαναλάβει δημοσίως τα fake news που διέδωσαν «αγανακτισμένοι πολίτες» του νησιού, πως δήθεν ο Ζεντέλης «έφτυσε» τα παιδιά και τον μαέστρο. Έπρεπε να ντρέπεται και μόνο που είπε κάτι τέτοιο, καθώς ουδέποτε έγινε!

Ναι, ο Βαγγέλης Ζεντέλης είπε μια απαράδεκτη λέξη (τη λέξη «ντροπή») απέναντι στον Αρχιμουσικό κ. Μανωλάτο, ο οποίος έχει προσφέρει πραγματικά τόσα πολλά στον πολιτισμό του νησιού μας και τη νεολαία.

Ναι, ο Βαγγέλης Ζεντέλης θυμόταν λανθασμένα πως υπήρχε στο ρεπερτόριο της φιλαρμονικής το εμβατήριο «Μακεδονία Ξακουστή». Αλλά ως εδώ, ούτε «έφτυσε» σε εισαγωγικά, ούτε έφτυσε κυριολεκτικά κανέναν, ούτε προπηλάκισε, ούτε απείλησε κανέναν. Έκανε απλά ένα λάθος. Ένα μεγάλο λάθος για το οποίο είχε το θάρρος να απολογηθεί δημοσίως.

Από την άλλη εγώ και ο Παναγιώτης Ρούσσος, κάναμε ανοικτή και επώνυμη κριτική για την μη χρήση του εμβατηρίου στην παρέλαση και γι’αυτό δεχθήκαμε ειρωνείες και λεκτικές επιθέσεις από «αγανακτισμένους» επώνυμους και ανώνυμους χρήστες του Διαδικτύου, που σχεδόν όλοι -όλως τυχαίως- είναι υποψήφιοι ή συγγενείς υποψηφίων της παράταξης Δημητριάδη.

Ειλικρικά προβληματίζομαι και θέλω να μοιραστώ με όλους τους συμπολίτες μας το εύλογο –θέλω να πιστεύω- ερώτημά μου. Από πότε μια κριτική - ακόμα και στον Αρχιμουσικό μας, που όλοι αναγνωρίζουμε την μακροχρόνια προσφορά του - είναι έγκλημα;

Ο Γιάννης Δημητριάδης αναφέρει στην ανακοίνωση του πως «ο κ. Συξέρης κατήγγειλε τους προοδευτικούς πολιτικούς του Πόρου -δηλαδή εμένα (sic) - πως ευθύνονται για την μη ανάκρουση του εμβατηρίου».

Ο Δήμαρχος λέει ανακρίβειες!

Στην «επίμαχη» ανάρτηση μου γράφω επί λέξει σε επόμενο σχόλιο, πως:
«Για να είμαι πιο ξεκάθαρος, δεν πιστεύω πως δόθηκε καμία εντολή από κάποια τοπική ή υπερτοπική Αρχή για να παιχθεί ή μη το εμβατήριο»!

Γιατί δεν αναφέρθηκε από κανέναν πως στην ίδια «επίμαχη» ανάρτησή μου, εγώ προσωπικά ανέφερα πως «μπορεί να κάνω λάθος και ίσως αντί για συνειδητή επιλογή του μαέστρου, η παράλειψη του εμβατηρίου να είναι αποτέλεσμα αμέλειας ή απλά να μην έχει διδαχθεί στα παιδιά»;

Είναι πολλοί αυτοί οι οποίοι απόρησαν και είπαν γιατί «τόση φασαρία για ένα εμβατήριο»; Όπως εξήγησα δημοσίως από την πρώτη στιγμή που προέκυψε το θέμα, το συγκεκριμένο εμβατήριο έχει εξελιχθεί σε σύμβολο της αντίθεσης της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων στην «Συμφωνία των Πρεσπών». Σχεδόν σε όλους τους Δήμους της χώρας παίχθηκε στις παρελάσεις για αυτόν ακριβώς το λόγο. Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμα και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος, συνεννοήθηκε με τον Δήμαρχο Καλαμάτας και παίχτηκε το εμβατήριο στην παρέλαση της πόλης. Είναι λοιπόν και ο ΠτΔ «υπερπατριώτης»;

Προσωπικά λοιπόν δεν νιώθω ούτε «Υπερπατριώτης», ούτε «Εθνικιστής», ούτε «Πολιτική Αυθεντία», όπως άλλοι κατηγορούνται ή αυτοθαυμάζονται αντιστοίχως. Είμαι ένας πολίτης με ευαισθησίες για την πορεία του τόπου μου και δεν θα απεμπολήσω το δικαίωμά μου να ασκώ δημόσια, επώνυμα και ελεύθερα κριτική και φυσικά την αντίστοιχη υποχρέωσή μου ως άνθρωπος που πιστεύει στη δημοκρατία, να δέχομαι και κριτική. Έχει όμως μεγάλη διαφορά και απόσταση η κριτική, σε επίπεδο αντιπαράθεσης επιχειρημάτων και απόψεων και άλλο η συστηματική κατασυκοφάντηση των «αντιπάλων», των «απέναντι» με χαρακτηρισμούς όπως «Υπερπατριώτες», «Ψεύτες», «Συνιστώσες της Αντιπολίτευσης» κλπ.

Ξέρω πως με αυτή μου την «ανακοίνωση» θα ενοχλήσω αρκετούς στον Πόρο και θα δυσαρεστήσω όσους μου συνέστησαν να μην απαντήσω στα «σχόλια» του Δημάρχου και απλά να το «αφήσω να ξεχαστεί». Δεν με απασχολεί όμως να γίνω αρεστός ή δημοφιλής, αλλά θέλω να είμαι ειλικρινής και συνεπής με τις Αρχές μου. Αναγνωρίζω τα λάθη μου και όπως ανέφερα σε δημόσιο σχόλιο μου για την «παραίτηση» του Αρχιμουσικού μας, αν έστω και ελάχιστα η κριτική μου και τα δεκάδες θετικά και αρνητικά σχόλια που την ακολούθησαν, συνέβαλαν στο να διακόψει την μακροχρόνια προσφορά του στην φιλαρμονική μας, τότε του ζητώ δημοσίως συγγνώμη. Όμως είμαι απόλυτα σίγουρος, πως ο κ. Μανωλάτος, σαν άνθρωπος της Τέχνης και του Πολιτισμού, δεν έχει κανένα πρόβλημα με τη κριτική από πολίτες - έστω και αυστηρή - καθώς αυτό είναι το βασικό συστατικό της Δημοκρατίας μας.

Για τα νέα παιδιά και όσους μεγαλύτερους υπήρξαν μέλη της φιλαρμονικής μας - που γνωρίζουν από πρώτο χέρι την προσφορά του Μαέστρου και δικαίως αυθόρμητα πρωτοστάτησαν στην υπεράσπιση του δασκάλου τους - θα ήθελα να τους πω, πως πρέπει να είναι περήφανοι για τον άνθρωπο που τους διδάσκει αφιλοκερδώς μουσική παιδεία τόσα χρόνια, αλλά ταυτόχρονα να είναι πιο προσεκτικοί όταν αναδημοσιεύουν “fake news” για «φτυσίματα», «τραμπουκισμούς» και «απειλές», ειδικά για έναν άνθρωπο όπως ο Βαγγέλης Ζεντέλης που έχει στηρίξει για χρόνια -ακόμα και με προσωπικό του κόστος- τη νεολαία στο νησί μας και είχε το θάρρος να προβεί σε μια πολύ δύσκολη αυτοκριτική.

Εσείς τα νέα παιδιά, είστε το μέλλον και η ελπίδα του τόπου μας και δεν πρέπει να κάνετε τα λάθη που κάνουμε εμείς οι λίγο μεγαλύτεροι.

Ζητώ συγγνώμη αν σας κούρασα με τη μακροσκελή μου δήλωση. Πολύ περισσότερο αν έγινα στοιχείο και λόγος αντιπαράθεσης μεταξύ συμπολιτών μας.

Δηλώνω πως για μένα το ζήτημα λήγει εδώ και προτείνω σε όλους να κάνουν το ίδιο.

Με ειλικρίνεια,

Δημήτρης Α. Συξέρης


Comment Form is loading comments...