Πόρος Επιστολή Γ. Αθανασίου για Πολιούχο και Συνοριακά

Επιστολή Γ. Αθανασίου για Πολιούχο και Συνοριακά

Posted by porosplus.gr on 2018-08-23 20:56:23


Προς τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο Πόρου

Κύριε Δήμαρχε κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι,

Με πρόσφατο δελτίο τύπου του Δήμου πληροφορηθήκαμε ότι στις 18 Ιουλίου τρέχοντος έτους, σε ένα απλό Δημοτικό Συμβούλιο, ενώ θα έπρεπε να ήτανε ειδική συνεδρίαση, στο οποίο δεν μπόρεσα να παραστώ για προσωπικούς λόγους, με απόφαση σας, ολοκληρώσατε την προειλημμένη κατ’ εμένα θέση σας από το Δεκέμβριο του 2017, για να γίνει η Μονή της Ζωοδόχου Πηγής Πολιούχος της πόλεως του Πόρου.

Επί της σχετικής απόφασης, η οποία ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί, θα μου επιτρέψετε να κάνω ορισμένες ερωτήσεις και τοποθετήσεις:

Ο πληθυσμός του Πόρου είναι περίπου 3.500 μόνιμοι κάτοικοι, θα ήθελα παρακαλώ να μας ενημερώσετε δημοσίως πόσοι είναι αυτοί οι οποίοι έλαβαν μέρος με ηλεκτρονική ή γραπτή πρότασή τους ; Ήταν 150, 200 άτομα ή υπήρξαν 12 μόνο απόψεις απ ότι πληροφορήθηκα ;

Οι σύλλογοι οι οποίοι έλαβαν μέρος και σας έστειλαν τις προτάσεις τους, σας έστειλαν μαζί και το πρακτικό της Γενικής Συνέλευσης που συγκάλεσαν για να πάρουν μια τόσο σοβαρή απόφαση ; ‘Η μήπως 5, 6 άτομα του Συμβουλίου πήρανε την απόφαση;

Σας ενημέρωσε κάποιος αρμόδιος τι σημαίνει Πολιούχος σε μία πόλη ;

Οι εγκυκλοπαίδειες αναφέρουν ως Πολιούχο έναν Άγιο της πόλης που έχει και ναό μέσα στην πόλη. Η Μονή είναι ένα αυτόνομο μοναστήρι με δικούς του κανόνες, ασχέτως εάν συμφωνούμε σε όλα ή όχι.

Ακόμα αυτό που δεν έχω καταλάβει είναι η στάση της εκκλησίας γενικότερα, αν και γνωρίζω ότι η Μονή είναι εναντίον αυτής της απόφασης.

Και αυτό διότι μία σεμνή τελετή, που τόσα χρόνια τιμάμε την Ζωοδόχο Πηγή, θα γίνει ένα λαϊκό πανηγύρι όπως έχει γίνει της Ελεούσας, η ακόμα και της Αγίας Τριάδος, να θυμίσω το «Καταντήσατε τον οίκο του Πατρός μου οίκο εμπορείου».

Ως προς το άλλο θέμα της ανακηρύξεως της Παρασκευής και κάθε Παρασκευής από τις 27 Αυγούστου έως 2 Σεπτεμβρίου ως τοπικής εορτής. Εδώ θα μου επιτρέψετε κύριοι να αναφέρω ότι εδώ γίνεται το αλαλούμ.

Πραγματικά θα ήθελα να ενημερωθώ για να μάθω και εγώ ο αδαής τι εορτάζουμε την 27-28-29 και πάει λέγοντας. Πράγματι τι συνέβη αυτό το διάστημα στον Πόρο ώστε να ανακηρύξετε τοπική εορτή τα Συνοριακά ; Τι σχέση έχουνε αυτές οι ημερομηνίες με τις συζητήσεις του Ιωάννη Καποδίστρια με τους πρέσβεις των 3 μεγάλων δυνάμεων ;

Κύριοι καλά είναι τα πανηγύρια αλλά όχι όταν θέλουμε να εορτάζουμε σημαντικές εορτές και μάλιστα Εθνικές.

Οι πρέσβεις ήλθανε στον Πόρο μετά τα μέσα Σεπτεμβρίου και οι συζητήσεις έφθασαν μέχρι το Δεκέμβριο, και τότε υπεγράφη το προσχέδιο για το οποίο ο Καποδίστριας έδωσε όλες του τις δυνάμεις ώστε να μπορέσει να επεκτείνει τα σύνορα του νέο-ιδρυόμενου Ελληνικού κράτους.

Άρα τι νόημα έχει το πανυγηράκι που στήνεται αυτή την εποχή;

Οι επέτειοι δεν είναι για πανηγύρια, είναι για να ενημερώνεται ο κόσμος (και ιδίως ο ντόπιος πληθυσμός) για τα σημαντικά γεγονότα που έχουνε γίνει στον τόπο του, και όχι για τουριστική ατραξιόν.

Η τουριστική ατραξιόν μπορεί κάλλιστα να γίνει οποιαδήποτε ημερομηνία, όχι όμως και οι ιστορικοί επέτειοι.

Ποια γνώση θα αποκτήσουν οι Ποριώτες, οι οποίοι όπως απέδειξαν και στις προηγούμενες τελετές, παραβρέθηκαν για την υπέροχη μπάντα του Ναυτικού και τους υπέροχους τραγουδιστές με κορυφαία την Αγγελική Μαρινάκη.

Και το κυριότερο, τα σχολεία είναι κλειστά και δεν υπάρχει η δυνατότητα να ενημερωθούν οι μαθητές με λίγα αλλά σωστά λόγια την ιστορία του τόπου τους και κυρίως για τον Ιωάννη Καποδίστρια.

Πριν 2 χρόνια είχε την τιμή να με καλέσει η Διευθύντρια του Γυμνασίου η φίλη κ. Κογιόνη, για να μιλήσω για τον Καποδίστρια στην Γ΄ Γυμνασίου. Σε ερώτησή μου εάν γνωρίζουνε την ύπαρξη προτομής του Καποδίστρια στο νησί, μόνο 3 παιδιά ήξεραν.

Άρα αυτές οι τελετές πρέπει να εορτάζονται όταν τα σχολεία είναι ανοικτά, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να συμμετέχουν και οι μαθητές, και όχι να κάνουμε τέτοιου είδους τελετές μόνον για τους τουρίστες ή τα 10 άτομα των στρατιωτικών αρχών, όπως έχει αποδειχτεί κατά τις προηγούμενες καταθέσεις στεφάνων, και για τις οποίες δεν ενδιαφέρεται κανένας.

Ως ιστορικό γεγονός θα ήθελα να αναφέρω ότι την 16η Νοεμβρίου 1828, ενώ στον Πόρο συνεχίζονται οι συζητήσεις μεταξύ Καποδίστρια και πρέσβεων, στο Λονδίνο είχε υπογραφεί δυσμενές δια την εξέλιξη του Ελληνικού ζητήματος πρωτόκολλο, καθόσον οι συνεδριάζοντες στην Συνδιάσκεψη του Λονδίνου διπλωμάτες είχαν αποφασίσει ότι μόνον η Πελοπόννησος ,οι παρακείμενοι νήσοι ( ευτυχώς ο Πόρος ήτανε στους παρακείμενους νήσους ), και οι Κυκλάδες θα ετίθεντο υπό την προσωρινή εγγύηση των συμμάχων Αυλών «έως ότου να αποφασισθεί οριστικώς η τύχη της Ελλάδος με την συγκατάθεση της Πύλης».

Η υποβληθείσα όμως προς την Συνδιάσκεψη έκθεσης των τριών πρέσβεων εκ Πόρου, η οποία ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο υποδείκνυε ως οριοθετική γραμμή την γραμμή Άρτα-Βόλου κατόπιν των πιέσεων και των χειρισμών του Καποδίστρια.

Γιώργος Αθανασίου


Comment Form is loading comments...